Total de visualitzacions de pàgina:

diumenge, 23 d’octubre del 2016

Les intel·ligències múltiples

La teoria de les intel·ligències múltiples és un model de concepció de la ment. Aquestes es poden activar en un o més marcs culturals per poder resoldre problemes o crear productes que tenen un cert valor per a aquests marcs.

Aquesta teoria va ser proposada per Howard Gardner el 1983, ja que per a ell, la intel·ligència no és un conjunt unitari que agrupi diferents capacitats específiques, sinó una xarxa de conjunts autònoms, relativament interrelacionats.
Aquestes intel·ligències poden ser desenvolupades al llarg de tota la vida d’un ésser humà i fins i tot és poden rectificar, ampliant-les.

Hi ha 8 tipus d’intel·ligències múltiples:

La intel·ligència lingüística: es distingeix pel plaer en el llenguatge i la parla.

La intel·ligència musical: existeix una facilitat en la composició, la interpretació, la transformació i valoració de tot tipus de música i sons.

La intel·ligència lògica-matemàtica: es distingeix per les elevades habilitats en la resolució de problemes lògics i en les matemàtiques.

La intel·ligència espacial: consisteix en formar un model mental del món en tres dimensions, pensen en imatges, espais i superfícies.

La intel·ligència corporal-cinestèsica: capacitat d’utilitzar el mateix cos per realitzar activitats o resoldre problemes.

La intel·ligència interpersonal: capacitat de comprendre i entendre altres persones i treballar eficientment amb elles.

La intel·ligència intrapersonal: capacitat per comprendre’s a un mateix que contingui els propis desitjos i pors i, utilitzar aquesta informació en la pròpia vida.

I finalment, la intel·ligència naturalista: és la capacitat que tenim per distingir, classificar i utilitzar elements naturals.

Resultado de imagen de les intel·ligències múltiples, que són

Segons aquesta teoria, tots els éssers humans posseeixen les vuit intel·ligències en major o menor mesura. Totes són igualment importants i necessàries.

Els infants des de molt petits adquireixen uns aprenentatges. Tot i això, cada infant relaciona el seu aprenentatge amb alguns tipus d’intel·ligències en concret, és a dir, tot i que totes són importants i necessàries, cadascú en desenvolupa alguna més que una altra.
Per això, avui dia a les escoles, s’està començant a implantar aquest nou mètode d’aprenentatge en què es dóna més importància a les capacitats individuals de la persona, ja que no tots tenim les mateixes habilitats en segons quines activitats. Amb aquest nou mètode d’aprenentatge, es propicia la creativitat i la col·laboració a partir del joc.

Per identificar aquestes capacitats, el professorat les ha de valorar amb l'observació i la documentació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada